Bloggintresserade

fredag 1 februari 2013

Mimo och Mimmi

Här kommer ett kort med ytterligare en av de nya fina stämplarna från Bildmålarna. Gillar den mycket, tycker att den är så fin med Mimo och hunden som verkar vara bästa vänner. 
 
 
Jag har gjort ett "Joy Fold" kort med craft CS som bas. De mönstrade pappren är "Blue Stripes" från serien Welcome. Det har en blåmönstrad sida och en randig sida. Till detta papper har jag använt ett mörk blått CS. Kortet knyts ihop med ett blått jutesnöre.
 
 
 
Stämpeln heter "Mimo & Mimmi" och är alltså ytterligare en av vårens nyheter. Jag har färglagt med Distess Ink och chalkat kanten med Distress "Walnut Stain". På insidan har jag stämplat med samma stämpel men bara använt hunden och textstämpeln hittar du här. Texten är utstansad med Spellbinders labels eighteen.
 
 
Eftersom jag tycker att kortet är lite pojkigt har jag inte dekorerat de så mycket. Några röda och blå blommor, utstansade blad, halvpärlor, och en charm. 
 
/Charlotte


2 kommentarer:

Pop's Cards sa...

Morning sweetie, this is Absolutely Gorgeous, I so love this one, huggles Pops x x x

Iffa ...... sa...

Vilka härliga färger du valt till detta kort. Så snyggt färglagt, hundens skiftningar är så snygga, marken du målat = helt underbart!!!
Fin vikning, jag älskar ju vikningar =)
Trevlig helg!!!