Bloggintresserade

tisdag 13 mars 2012

Blue and white

Idag tänker jag visa ett kort i blått och vitt. Det är ett center step card i storlek 8"x6".


Den ljuvligt söta Tilda är "Princess of the Valley" från senaste kollektionen. Jag tycker att hon är så otroligt söt med sina mockasiner och den söta blåklockan hon håller i sin hand. Jag har färglagt med Distress Ink i blå och gråbruna nyanser. Jag har lagt lite Stickles "Diamond" på kronan, klänningen och blomman som hon håller i sin hand.


Jag har använt vitt och blått CS till kortet och de mönstrade pappren är från Maja Design "Lantliv" från förra året. Dessa papper är så lätta att matcha med varandra och mönstren är jättefina. Jag har sytt kanterna och färgat in dem med Fluid Chalk "Creamy brown". Denna färg blir lite gulbrun på de ljusa pappren och på det blå pappret blir den nästan lite ljus.


Bakom pappren har jag lagt en tårtservett och Tilda är utstansad med Spellbinders. Längst ner på kortet har jag stansat ut med Martha Stewarts "French Scroll" och satt på en av bårderna från pappren.


Jag har dekorerat med ett band och halvpärlor i offwhite, blå och vita blommor och en pärlkvist i vitt. Den ljusblå prismadroppen kommer från Prima.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Hanna and Friends - Center step card
Just Magnolia - Blue and White

Det var allt för idag!
/Charlotte

2 kommentarer:

Joshylili sa...

Hey,

your card looks so beautiful! I like it so much! Thanks for joining us at hanna & friends!

Hugs Jasmin

ScrappyAndrea sa...

Oh WOW! This is really beautiful! I love your coloring!
Thanks for sharing with us at Hanna & Friends!
Hugs, Andrea