Bloggintresserade

onsdag 7 mars 2012

Baby girl

Idag går mitt kort i ljuvliga flickfärger, det har nämligen fötts en liten flicka i vår släkt, så detta kort kommer hon att få.


Jag har använt "Sweet Princess Tilda" från senaste kollektionen "Princes & Princesses". Jag har målat med Distress Ink och stjärnan och kronan har fått lite Crackel Accent på sig. Jag har glittrat med Stickles "Diamond" gillar det lite guldiga glittret som blir av det.



Pappren jag använt är vit, rosa och grön CS och de mönstrade pappren är från Magnolia och hetet "Rose Garden", "Grandmas Wallpaper" och "Lace Flower" och de kom våren 2011. Jag har sytt runt kanterna och färgat in dem med Distress "Walnut Stain".


Jag har dekorerat kortet med band och rosett i ljusrosa organzaband, vit spets, ljusrosa rosor och pyntbär, halvpärlor i olika storlekar, rosa hjärtan knappar och bokstäver "baby girl" från Prima. Die kommer från Memory Box. Det är egentligen en krans men jag har klippt upp den och bara använt en del av den.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:
MDUC - Buttons & Bow´s
Just Magnolia - Anything Goes + Adding Stitching

Ha en skön dag i denna soliga men kyliga vårdag!
/Charlotte

5 kommentarer:

Marrie sa...

Hello Charlotte,

What a lovely card.
I love the image.

Greetings Marrie

Teresa sa...

Stunning card Charlotte, congratulations on your win today at Just Magnolia. Hugs Teresa xx

Kylie sa...

Oh Charlotte! What a stunning card.
Thanks so much for playing at MDUC this week,
Hugs Kylie

Stampin'Piper sa...

This is sooo beautiful! I'm in love :)

Thanks so much for joining us at MDUC!

Hugs Tanja

mlarisa sa...

Very beautiful, gentle card! Congratulations on your top 5!